2010. július 17., szombat

Még egy nap - Nur einen Tag noch


"Az apám egyszer azt mondta: -Vagy anyjafia vagy, vagy apjafia,
mindkettő nem lehetsz egyszerre."

"Apám hazatért.
Mindig azon a véleményen voltam,
hogy nem tudta igazán kiháborúzni magát,
s ezért otthon robbantotta ki a maga háborúját."

"Azt mondta, egy nap menő profi lehetek,
ha van "tervem" és "szigorúan tartom magam a tervhez".
Persze, amikor az ember még kicsi,
a szülei terveit követi, nem a sajátjait."

"Anyámat viszont egyáltalán nem érdekelte a baseball...
Ő úgy vélte, minden kapu ki fog nyílni előttem,
ha olvasok és tanulok...
Szeretett jóban-rosszban,
s irántam táplált szeretete végtelen volt."

"Anyám csupa egyetlen hibát követett el:
a szeretetét csak úgy oda adta nekem,
nem kellett igazán megdolgoznom érte.
Nekem ugyanis van egy elméletem:
a gyerekek azt a szeretetet hajkurásszák, amelyre hiába vágynak,
s ez az én esetemben az apai szeretet volt,
melyet apám eldugott előlem, mint holmi fontos iratokat
egy kulccsal zárható táskába.
És én bármit tettem, nem tudtam azt a táskát kinyitni."

"Nem tudom, miért van így, de amit az anyád főz, ...-,
annak meghatározott, soha nem felejthető íze van."

"A gyerekek időnként nagyon csúnya dolgokat tudnak mondani, ...
Olyanokat, hogy már azon is elgondolkodsz, hogy mi közöd van hozzájuk.
-Többnyire azonban csak arról van szó, hogy fáj nekik valami,
amit valakin le kell vezetniük...
A gyerekek néha azt akarják, hogy neked is úgy fájjon, ahogy nekik."

Forrás: Mitch Albom: Még egy nap. Könyvfakasztó Kiadó. 2008.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése