2010. augusztus 7., szombat

Hit - Glaube


"-Ezt nem tudom elhinni - mondta Alice.

-Nem tudod? - mondta a királynő sajnálkozó hangon.
-Próbáld meg újra: vegyél mély lélegzetet és csukd be a szemed...

Alice nevetett: -Semmi értelme, hogy megpróbáljam - mondta.
-Lehetetlen dolgokban úgysem lehet hinni.

-Mondhatom, nincs túl sok gyakorlatod - mondta a királynő.
-Amikor én annyi idős voltam mint te, naponta fél órán keresztül csináltam ezt.
Sőt, volt olyan nap, hogy már reggeli előtt hat lehetetlen dologban hittem."

* Lewis Caroll: Alice Tükörországban. *


"Das kann ich nicht glauben", sagte Alice

"Nein?" fragte die Königin mitleidig.
"Versuch's noch mal! Hol tief Luft und mach die Augen zu!"

Alice lachte. "Es zu versuchen, hätte keinen Sinn", erwiderte sie.
"Unmögliches kann man nicht glauben."

"Ich möchte behaupten, dass du darin nicht viel Übung hast", sagte die Königin.
"Als ich in deinem Alter war,
hab' ich täglich eine halbe Stunde lang zu glauben versucht.

Und manchmal hab' ich's geschafft,
noch vor dem Frühstück mindestens sechs unmögliche Dinge zu glauben."


* Lewis Caroll: Alice im Wunderland Alice im Spiegelland. *
Verlag Philipp Reclam jun. Leipzig. 1981.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése