2010. augusztus 18., szerda

Gyónás - Beichte

"Healy lelkész jó ember volt.
Mindenki Healy lelkésznél akart gyónni.
Miután egyszer egy fiatal hölgy bűnlajstromát meghallgatta,
megkérdezte tőle:
"-Nos, lányom, ez most az összes bűnöd, ami a lelkedet nyomja?"
"-Ó, nagytiszteletű úr, még a hiúság bűnét is meg kell gyónnom."
"-És ez hogyan nyilvánul meg, lányom?"
"-Vasárnap reggel" - súgta a fiatal hölgy elpirulva -
"amikor a legszebb ruhámat felveszem és a tükörbe nézek,
akkor nem tehetek róla, csak azt látom, hogy milyen szép vagyok."
"-Lányom" - felelt jóságosan Healy lelkész -
"ez nem bűn. Ez tévedés."

* Ismeretlen *


"Pater Healy war ein guter Mensch.
Alle wollten bei Pater Healy beichten.
Nachdem er einst das Sündenregister einer jungen Dame abgehört hatte,
fragte er sie:
"Und nun meine Tochter, sind das jetzt alle Sünden,
die dein Gewissen drücken?"
"Ach, Ehrwürden, ich hab' noch die Sünde der Hoffart zu beichten!"
"Und wie tritt sie in Erscheinung, meine Tochter?"
"Am Sonntagmorgen"? flüsterte die junge Dame errötend,
"wenn ich meine besten Kleider anhabe, und wenn ich in den Spiegel schaue,
dann kann ich nicht anders, dann seh' ich, wie wunderschön ich bin!"
"Meine Tochter", sagte Pater Healy gütig, "das ist keine Sünde.
Das ist ein Irrtum."

* Unbekannt *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése